Investigació amb els sensors dels mòbils i altres activitats del 3r trimestre 2018/2019
Tornem a tindre desenes d'imatges per a
explicar-vos el que hem estat fent este darrer trimestre del curs. Ja
haureu vist els articles que hem publicat durant
els darrers mesos sobre l'aniversari de la Taula Periòdica o sobre el moviment Fridaysforfuture
o la notícia que Josep
Sánchez ha estat seleccionat per participar en una beca dels Campus
Científicos de verano.
No tots els mòbils tenen tots els sensors,
però sí molts, com el micròfon, l'acceleròmetre, la càmera o els
altaveus. Només cal baixar-se l'aplicació adequada per tal de poder
prendre mesures de moltes de les variables físiques que estudiem a
classe, com intensitat de so, camp magnètic, temperatura,
lluminositat, ...
D'esta manera s'han fet estudis sobre la intensitat del so durant els canvis de classe, la lluminositat a les aules, la pèrdua d'audició de la gent gran, o la distància de seguretat necessària perquè no ens afecten els camps magnètics que generen els dispositius electrònics.
Per una altra banda, també s'ha donat l'oportunitat de portar a terme algun altre tipus de projecte si hi havia algun grup que no disposava de mòbils.
Una vegada portada a terme la part pràctica, calia representar els resultats mitjançant gràfics i exposar-la en uns pòsters que haurien d'explicar en la Fira de Ciències a alumnes d'altres nivells durant la Setmana Cultural.
Finalment, degut a problemes de sincronització d'activitats, només un dels grups va poder exposar d'esta manera, i els altres dos ho van fer a classe, a la resta dels companys de l'aula.
Podem fer una valoració molt positiva de l’activitat, ja que un dels objectius principals de l’activitat, que era la motivació de l’alumnat quant al treball científic, s’ha aconseguit majoritàriament. I també cal dir que la nova manera d’exposar els resultats, en lloc de les ja conegudes exposicions orals amb presentacions de diapositives o els informes de pràctiques, també els ha engrescat més.
Aquí teniu més fotografies de les exposicions d'estos treballs:
A continuació us deixem els enllaços de moltes altres activitats que s’han portat a terme al llarg del trimestre.
A part de moltes altres
activitats del trimestre, de les quals us deixem els àlbums de
fotografies, avui volem ressaltar una altra activitat novedosa: es
tracta dels projectes d'investigació amb els sensors dels mòbils
que han portat a terme l'alumnat de 3r d'ESO. Per tal de treballar la
Competència 4 de l'Àmbit Cientificotecnològic, "Identificar i
resoldre problemes científics susceptibles de ser investigats en
l’àmbit escolar, que impliquin el disseny, la realització i la
comunicació d’investigacions experimentals", i relacionant-la amb
competències digitals i de l'àmbit personal i social, l'alumnat
havia de dissenyar un projecte d'investigació, de manera que l'eina
per a prendre mesures havia de ser algun dels sensors dels que disposen
els mòbils que tenen.
A part de la utilització d'esta eina tan
engrescadora, la gràcia de l'activitat consistia en el disseny de la
investigació, acotant quines variables s'havien de fixar perquè
l'estudi tingués validesa científica.
D'esta manera s'han fet estudis sobre la intensitat del so durant els canvis de classe, la lluminositat a les aules, la pèrdua d'audició de la gent gran, o la distància de seguretat necessària perquè no ens afecten els camps magnètics que generen els dispositius electrònics.
Per una altra banda, també s'ha donat l'oportunitat de portar a terme algun altre tipus de projecte si hi havia algun grup que no disposava de mòbils.
Una vegada portada a terme la part pràctica, calia representar els resultats mitjançant gràfics i exposar-la en uns pòsters que haurien d'explicar en la Fira de Ciències a alumnes d'altres nivells durant la Setmana Cultural.
Finalment, degut a problemes de sincronització d'activitats, només un dels grups va poder exposar d'esta manera, i els altres dos ho van fer a classe, a la resta dels companys de l'aula.
Podem fer una valoració molt positiva de l’activitat, ja que un dels objectius principals de l’activitat, que era la motivació de l’alumnat quant al treball científic, s’ha aconseguit majoritàriament. I també cal dir que la nova manera d’exposar els resultats, en lloc de les ja conegudes exposicions orals amb presentacions de diapositives o els informes de pràctiques, també els ha engrescat més.
Aquí teniu més fotografies de les exposicions d'estos treballs:
A continuació us deixem els enllaços de moltes altres activitats que s’han portat a terme al llarg del trimestre.
Volcans per al
lipdub 2n d'ESO: https://photos.app.goo.gl/CAxjHq6j7wu3Vcgs7
Projecte Coltan a 1r d'ESO: https://photos.app.goo.gl/qZxw2VB3cugpTYRJ8
Bombolles gegants a la Setmana Cultural: https://photos.app.goo.gl/su3xD11Wv4HDvbCs7
Bombolles gegants a la Setmana Cultural: https://photos.app.goo.gl/su3xD11Wv4HDvbCs7
Anem de vacances:
Tectònica de plaques: https://photos.app.goo.gl/kUiUCFZihHhNqfNaA
Pràctiques 2n
ESO: https://photos.app.goo.gl/8e3Wb1EXxJzoogKg6
4t ESO: Extracció ADN
ceba: https://photos.app.goo.gl/omBqSCH6WzWrnkqC8
Pràctiques Química BAT: https://photos.app.goo.gl/6ycnAHJKsxgM7jpb9
Pràctiques de Química de 2n de Batxillerat:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada