Curs 2023/2024

Com cada any, us deixem aquí un resum d’algunes activitats que hem portat a terme al llarg del curs, algunes de les quals ja hem anat explicant en la pàgina web del centre. Clicant al link de l’àlbum corresponent, podreu veure totes les articles o les fotos i vídeos relacionades.


La primera serie d’activitats que vam portar a terme van ser les de la Setmana de la Ciència, de les quals ja en vau poder veure un article en aquest mateix bloc.


L’alumnat de 4t d’ESO ha portat a terme dos projectes eTwinning, el primer, el projecte eTwining “Science board game”, amb un institut francés i un altre turc, amb l’objectiu de dissenyar un joc de taula amb preguntes i respostes de Física i Química. Àlbum PESBG 

Aquí teniu una imatge on es pot veure el resultat i com juguen els nostres alumnes.

I el segon, el projecte eTwinning Wonderful Water, que va lligat al projecte Erasmus del mateix nom,i que continuarà el curs vinent. Vam publicar un article a la pàgina web del centre per explicar-ho i també podeu accedir i el Google Sites on publicarem totes les activitats que anirem fent al llarg dels dos cursos que durarà.

En aquesta fotografia podeu veure els alumnes que hi estan participant, en l’acte de clausura de les Primeres Jornades de la Cultura de l’Aigua a Alcanar, on els nostres alumnes van exposar el que van aprendre assistint a cadascuna de les 14 activitats programades.


I un altre projecte eTwinning: l'alumnat de 3r d'ESO de la matèria optativa de 3r d'ESO Living Healthy. van participar en el projecte eTwinning: “Prevention is better than cure”. El seu objectiu va ser conscienciar l'alumnat sobre la importància de la prevenció en salut, en línia amb l'ODS 3 de l'ONU.

Al llarg de cinc mesos, els estudiants van participar en activitats col·laboratives amb centres europeus, millorant el seu anglès mentre desenvolupaven competències clau del segle XXI com ara el pensament crític, la creativitat i la ciutadania global. Van investigar sobre remeis casolans, ús de medicaments, i el funcionament dels serveis d'urgències, fomentant el compromís amb la comunitat. 

Gràcies al treball conjunt entre centres, el projecte va promoure hàbits saludables i l'apoderament juvenil des d'una perspectiva internacional i multidisciplinària.


Una altra activitat interessant va ser la visita al  l'Observatori de la Fundació Caixa Vinaròs , que va fer el dimarts 19 de desembre  l'alumnat de Reptes de Física i Química de Batxillerat  per acomiadar el primer trimestre, on van gaudir de les imatges en directe de diferents astres, com ara Júpiter, Saturn i la Lluna. A més, també van visualitzar dos vídeos sobre l'evolució estel·lar a l’Auditori Carles Santos. Els alumnes havien construït prèviament a classe un telescopi senzill i van comprovar les diferències entre l’observació a ull nu, el seu telescopi i les imatges del telescopi de la Fundació. Tots ells han valorat la sortida com excel·lent. Des del Departament de Ciències, volem felicitar als alumnes pel seu comportament exemplar i, sobretot, agrair a la Fundació Caixa Vinaròs i especialment a Nati Romeu i a Tòfol Mesa la seua implicació, predisposició, les facilitats des del principi de l'organització de l'activitat i la tasca feta per poder dur a terme amb èxit aquesta observació astronòmica.

Per una altra banda, al final de curs es van exposar al vestíbul de l’institut els pósters amb algunes de les activitats pràctiques i projectes d’investigació que es van portar a terme en les diferents matèries de BAT. Aquí podeu veure una imatge i, a l’àlbum Posters 24, els podeu veure tots.

La darrera setmana de curs, els de 2n de BAT van fer un mural dels tipus de plàstics, amb exemples de cadascun d’ells. En l’àlbum Laboratori 24 també podeu veure fotografies i vídeos d’algunes de les pràctiques portades a terme al llarg del curs.


Finalment, us mostrem també algunes altres imatges d’altres activitats, com les pràctiques de 3r d’ESO.

O les que podeu veure a l’àlbum del taller de bombolles.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Activitats 2n trimestre 2018/2019

Curs 24/25

DISSECCIÓ DE RONYONS DE CORDER A 3R D'ESO