1r d'ESO: activitats 2n i 3r trimestre

Acabat el curs, en aquesta entrada us oferim imatges d’algunes de les activitats que s’han portat a terme a 1r d’ESO durant els darrers dos trimestres del curs, i enllaços a algunes altres entrades del bloc que han explicat activitats amb més detall. Com podeu veure, a pesar del confinament, s’han anat obtenint molts de productes a partir de les activitats acadèmiques.


Durant la segona avaluació vam continuar amb les pràctiques de laboratori. Vam disseccionar verats, sèpies i musclos. També vam dur a terme el concurs botànic on l’alumnat va resoldre problemes plantejats amb diferents mostres d’espècies vegetals. Finalment, vam investigar com funcionen els diferents aparells d’una caseta meteorològica per després explicar-ho a la resta de companys utilitzant la caseta meteorològica de l’institut. 




Però va arribar l’inesperat confinament i les pràctiques al laboratori es van acabar. Els primers dies els vam dedicar a acabar el projecte l’Univers a la mà tot i que ens costava treballar ja que era tot nou i calia una mica més de temps per situar-nos i organitzar-nos. Vam canviar les exposicions orals dels seus padlets a l’aula i a l’escola per les exposicions en vídeo. Ací teniu un exemple amb l’explicació de la pregunta: Quin cometa es pot veure a simple vista des de la Terra?

Calia replantejar els aprenentatges i motivar l’alumnat per continuar aprenent a casa. Vam començar les classes en línia i cada setmana ens vam connectar per resoldre algún problema o pregunta. Es va buscar que els aprenentatges foren significatius i que connectaren amb el món real i amb el seu entorn. Què estava passant aquells dies a Alcanar, a Catalunya i al món? Vam llegir articles de premsa relacionats amb el confinament i la seva relació amb el canvi climàtic i les espècies. Així ens vam plantejar la següent pregunta: Hi ha més ocells ara amb el confinament? Tothom comentava que s’escoltaven més els ocells i ho vam investigar. Ací us deixem aquest vídeo que mostra el treball de tots els alumnes de 1r d’ESO: 

Gràcies a les preguntes com afecta el confinament al canvi climàtic? i algú dubta que el canvi climàtic siga real? l’alumnat va analitzar, valorar, opinar, reflexionar, concloure, explicar,... A les pàgines 14 i 15 de la revista Sòl-de-News Núm. 3 podeu llegir algunes de les seves reflexions i opinions que van publicar a la revista del centre


Per acabar el curs, se’ls va plantejar un repte: fer un treball per descobrir i explicar com s’han format diferents llocs del planeta tenint en compte la tectònica de plaques. Així, van començar el treball Anem de vacances i cadascú va triar un lloc diferent per “anar-hi de vacances” i investigar les preguntes plantejades per poder-les explicar amb un vídeo a la resta de companys. Enhorabona a tothom, ho vau fer genial! Ací teniu alguns dels seus vídeos: 

Per últim, si voleu veure més detalls sobre el projecte eTwinning “Our future is on the Agenda 2030” cliqueu al següent enllaç de l’entrada del bloc:

(Azucena Serrat, professora de Biologia i Geologia)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

DISSECCIÓ DE RONYONS DE CORDER A 3R D'ESO

CURS 2022/2023

Fira de Ciències Maig 2023