dimarts, 6 de març de 2018

UNA MICA DE TOT: PLANTES, ANIMALS I EXPERIMENTS A 1R I 3R D'ESO

A punt d’acabar el 2n trimestre us volem mostrar algunes imatges i vídeos de la feina feta al laboratori de ciències durant aquest trimestre. Després de cada foto teniu un enllaç on podeu veure l'àlbum de cada activitat amb moltíssimes més fotos.


CONTINUEN LES DISSECCIONS

L’alumnat de 3r d’ESO ha realitzar una dissecció d’un cor de corder. 

Han pogut veure les diferents parts, com funciona, quines són les venes i artèries i també les diferències entre la part dreta i esquerra del cor. La veritat és que les imatges demostren com aprenen i xalen.



També podeu veure alguns vídeos que resumeixen la feina feta al laboratori.


D’altra banda, l’alumnat de 1r d’ESO ha fet la dissecció d’un musclo, un verat i una sèpia. Han pogut observar i tocar com són els bivalves, els peixos i els cefalòpodes. A més, han trobat i identificat les diferents parts i òrgans i, per arrodonir-ho, han investigat com es reprodueixen moltes espècies que viuen a la mar.




ARA VA DE BOTÀNICA

Hem organitzat un concurs botànic a 1r d’ESO per veure com els alumnes identifiquen diferents espècies de vegetació: bruc d’hivern (Erica multiflora), càdec o ginebró (Juniperus oxycedrus), pi blanc (Pinus halepensis), arboç o cirerer de pastor (Arbutus unedo), llentiscle (Pistacia lentiscus) i romer (Rosmarinus officinalis). Ho han aconseguit amb l’ajut d’una clau dicotòmica, les descripcions del tipus de fulla, flor i fruit, un regle, una lupa i la cooperació de tots els membre de cada grup de treball.




I FINALMENT UN EXPERIMENT

Els grups de 3r d’ESO han dut a terme un experiment sobre la conservació dels aliments. En la primera sessió han utilitzat pastilles de brou per preparar una dissolució, l’han repartit en diferents vasos de precipitats i han afegit una substància diferent (sal, sucre i oli) a cada vas.Desprès, han debatut quina és la seva hipòtesi sobre la relació entre la terbolesa de la dissolució al cap d’uns dies i l’efectivitat de la substància com a conservant. També han realitzat dos controls a la nevera i estufa per comprovar com afecta la temperatura a la conservació dels aliments. 

En la segona sessió, desprès de deixar les mostre uns dies a l’estufa, han observat els resultats i els han anotat per poder realitzar un informe i comunicar quines substàncies serveixen per conservar els aliments. Els ha semblat molt interessant i entretingut seguir tots els passos del mètode científic. “Som científics!” 













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada